26 august 2008

Întrebări şi răspunsuri Asociaţii de Proprietari

In blocul unde locuiesc și sunt administrator s-a ales un nou președinte al asociației de proprietari. Problema e ca acesta nu este proprietar pe apartamentul unde locuiește, ci părintii lui. In aceasta situație, poate sa dețină funcția de președinte?
C. M., București

Răspuns: Nu poate fi ales un președinte care nu este titular al unei proprietăți în cadrul blocului și care nu este membru al asociației de proprietari.

Vreau sa știu și eu dacă se plătește liftul de către cei care stau la etajul 1?
C. C., București

Răspuns: Liftul are doua cheltuieli: întreținerea, care este obligatorie prin lege și se plătește lunar indiferent dacă liftul este utilizat sau nu, și energia electrica aferenta funcționarii, care se consuma ca urmare a utilizării liftului de către persoanele din bloc. Persoanele care locuiesc la etajul 1 pot fi scutite doar de la plata energiei electrice în condițiile în care nu utilizează liftul.

Daca se sparge țeava de apa rece ori calda din peretele de la bucătărie sau baie știu ca eventualele costuri pentru înlocuirea acesteia revine administrației de proprietari. Dar as vrea sa știu cine achita daunele din apartamentele locatarilor.
A. T., București

Răspuns: Pentru orice lucrare făcută la instalațiile comune care a necesitat intervenții din apartamente stricând pereții acestora, obligația plătii refacerii pereților si a zugrăvelii revine asociației de proprietari

Avem apa la subsolul blocului de o jumătate de metru. Administratorul nu se implica deloc în problemele blocului. Ce putem face?
G. B., București

Răspuns: Președintele și membrii comitetului executiv sunt persoane alese de proprietari sa se ocupe de aceste aspecte, inclusiv de activitatea administratorului. Ceea ce decide comitetul, inclusiv cu privire la starea tehnica a subsolului, e obligatoriu de pus în practica de administrator sub coordonarea și supravegherea președintelui.

Pot sa închid caloriferele pe o perioada de 6 luni de iarna, timp în care sunt plecata din tara? Care ar fi modalitatea, fără a afecta circuitul celorlalți, neexistând repartitoare?
B. F., București

Răspuns: Într-un bloc de locuințe cu mai multi proprietari nici un proprietar nu poate închide la maximum caloriferele întrucât neasigurarea unei temperaturi interioare in apartament de minimum 16-18 gr. Celsius pe o perioada de 6 luni de iarna poate produce deteriorarea proprietății comune, ceea ce înseamnă prejudicii materiale create de dv. celorlalți proprietari. Iar costurile pentru dv. pot fi mult mai mari decât încălzirea apartamentului în condiții minime normale pentru o astfel de situație.

Sursa: www.libertatea.ro

Mai multe răspunsuri aici.

588 de comentarii:

  1. Buna ziua
    Este legal ca efectuarea in bloc a unor lucrari de zugraveala de anvergura, avand o valoare de deviz de cca 14.000 lei, sa fie executate de contabilul asociatiei (nu avem administrator) prin angajarea cu conventie civila pe durata lucrarilor a 2 persoane fizice, ?
    Multumesc, Vintilescu Valentin

    RăspundețiȘtergere
  2. Este legal, dacă exista și aprobarea comitetului executiv sau a adunării generale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua,ma numesc Nicoleta,locuiesc in Bucuresti in cartierul rangasi,am cateva intrebari si va rog sa-mi raspundeti; 1. este legal ca presedintele impreuna cu admistratorul blocului in care locuiesc sa ia bani din fondul de rulment al meu si al altor locatari fara a ne anunta si pe noi ca sa plateasca facturile de apa si gaze ale restantierilor? 2.avem restantieri in bloc dar presedintele blocului impreuna cu comitetul nu fac nimic pentru a rezolva situatia, 3.am dat bani la administrator pe baza unei chitante pentru reabilitarea blocului,nu toti locatari au dat,nu sa ma-i facut nimic,iar acum cand am intrebat de bani si le-am spus ca ii vreau inapoi,mi-au raspus ca nu poate sa-i dea si ii va pune la fondul meu de rulment,nu cred ca este normal,sunt bani mei si am tot dreptul asupra lor. 4.avem multe persoane in bloc care nu sunt puse la intretinere,in apartament sunt 6 persoane iar pe lista de intretinere sunt 3, ce pot face? va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. 1. Fondul de rulment se folosește la plata facturilor, având in vedere momentul in care se afișează listele și data emiterii facturilor de către furnizori.
    2. Restantierii cu o restanta mai mare de 90 de zile pot fi acționați in judecata de către asociație. Apelați la mediator.vlad@mail.com
    3. Banii achitati in acest fel pot fi constituiti ca si fond de reparatii, conform aprobarii AG.
    4. faceti o reclamatie scrisa in atentia presedintelui.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua, ma adresez d-voastra cu urmatoarea situatie :
    In cursul lunii septembrie 2013 administratorul asociatiei noastre a lipsit cu desavarsire. Datorita acestei situatii s-a luat hotararea inlocuirii dansului iar in data de 17.10.2013 a fost ales, pe baza unei tabel cu semnaturi un nou administrator, locatar in blocul nostru si , totodata, a fost renegociat salariu, de la 200 net al fostului la 250 net ( 315 brut)
    Noul administrator intocmeste si afiseaza pe data de 29.10.2013 lista de intretinere pentru luna septembrie luand in calcul pentru cheltuielile pe mp salariul dansei pe luna octombrie.
    Intrebare : este corecta includerea pe lista curenta de plata a salariilor de pe o luna viitoare?
    Totodata intreb daca este corecta includerea in procent de 100% a salariului, avand in vedere ca noul administrator isi incepe activitatea in data de 17.10.2013.
    In cazul prezentat mai sus care dintre cei doi administratori, cel nou sau cel vechi, are obligatia depunerii la administratie a declaratiei 112 pe luna septembrie?
    Va multumesc anticipat.Mihaela Dragan

    RăspundețiȘtergere
  6. Va rog sa-mi spuneti si mie, cine trebuie s utilizeze uscatoria unui bloc de 4 etaje: numai cei de la parter , care nu au balcoane sau toata lumea, incluzand si cei cu balcoane?

    RăspundețiȘtergere
  7. Uscătoria este un spațiu proprietate comuna. Se folosește de către toți proprietarii sau cum se hotărăște in Adunarea generala.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua.As dori sa stiu daca este legal sa platesc fondul de rulment fara a fi trecut in chitanta de cheltuieli.Platesc fondul de rulment din 1979,s-a strans 900 de lei.La sedinta am aflat ca mai am 600 de lei,restul de bani s-au folosit pentru nu stiu ce plati care s-au ivit pe parcurs,desi orice trebuia platit s-a trecut la avizier la cheltuiei sis-a platit separat. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. in baza carei legi o banca de la parter isi poate monta antena pe blocul nostru?

    RăspundețiȘtergere
  10. Building Manager10 nov. 2013, 20:10:00

    Buna ziua, Fondul de rulment se plătește pentru a asigura plata facturilor curente si nu pentru diverse reparații, ci doar pentru rulaj, ținând cont de faptul ca listele se afișează mai târziu decât data scadenta a facturilor curente. Nivelul fondului de rulment nu poate depăși ca valoare luna in care întreținerea a fost cea mai mare pe parcursul unui an.

    RăspundețiȘtergere
  11. Building Manager10 nov. 2013, 20:13:00

    Avand in vedere faptul ca terasa blocului face parte din proprietatea comuna, banca de la parter poate sa-si monteze antena doar cu acordul membrilor asociației de proprietari.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ,
    Am si eu o intrebare. Ce trebuie facut pentru ca sa beneficiez de caldura in apartament, deoarece presedintele asociatiei nu vrea sa-i dea drumul spunand ca sunt mai multi locatari care nu vor caldura.
    Mentionez ca toate apartamentele au repartitoare si nu s-a facut nici un tabel cu locatari care vor sau nu vor caldura. De aseamnea , mi-a spus ca legea ii da dreptul sa dea drumul la caldura cand sunt trei zile la rand zero grade!!!! Va rog sa-mi spuneti daca exista o asemenea lege ca eu nu am gasit nicaieri asa ceva. Stiam ca daca un singur locatar doreste caldura, este obligat sa-i dea drumul. Exista vreo reglementare in acest sens ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua
    Ma numesc Valentin I. si locuiesc la etajul 1 intr-un bloc cu 8 etaje din Bucuresti, l
    Doresc sa va expun problema mea, poate ma indrumati .
    De cateva luni am observant umezeala intr-o debara si intr-un colt de tavan al holului situat langa debara .Ulterior a aparut si mucegaiul in debara.
    Mentionez ca prin aceasta debara trec tevile de apa.care sunt inchise in rigips. Cam asta ar fi situatia in mare. Am crezut initial ca aceasta umezeala care nu se usuca de cateva luni, se datoreaza unei sparturi dintr-o teava de la mine din debara. Am chemat un instalator care mi-a comunicat ca udatura este de la o teava fisurata de la unul din vecinii mei de la etajele superioare. Si aici intervine nepasarea si lipsa de omenie si de bun simt a vecinilor mei. Nici unul nu a vrut sa verifice daca defectiunea se afla la ei in apartament. Dupa acest refuz am anuntat administratia asociatiei de locatari pentru a rezolva problema. Mare mi-a fost mirarea cand, dupa multe amanari, am fost anuntat de administratora blocului , ca locatarii refuza sa verifice daca defectiunea se afla la ei. Unde si la cine sa ma adresez pentru a rezolva aceasta problema ?
    Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  14. Din păcate, nesimțirea vecinilor este unul dintre inconvenientele vieții la bloc. Tot din păcate, nu va rămâne decât calea legala, respectiv instanta de judecata. Astfel puteți sa obțineți o hotărâre judecătorească prin care sa-i obligați sa facă reparația. Mai puteți sa încercați o mediere cu aceștia, transmiteți-le o invitație la mediere printr-un birou de mediator.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ma numesc Mara,locuiesc intr-un bloc care a fost reabilitat termic,locatarii au achitat partial sumele datorate si virate la primarie.Ulterior primaria a restituit asociatiei banii,reabilitarea fiind gratuita.Locatarii nu au fost anuntati la avizier,iar banii primiti stau in contul asociatiei de doua luni si nu sint restituiti celor in drept.Este legal?

    RăspundețiȘtergere
  16. Trebuie sa hotărâți in cadrul AG ce veți face in continuare cu banii, ii restituiți sau ii puteți folosi ca un fond de reparații/investiții.

    RăspundețiȘtergere
  17. pentru esalonarea unei datorii se cere copie dupa cartile de identiate ?

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua,
    Nu este nevoie de copia actelor de identitate pentru eșalonarea unei datorii. Este suficient sa prezentați actul de identitate. nu vedem legătura!

    RăspundețiȘtergere
  19. locuiesc la etajul 4 din 4 recent mi-am pus centrala.mesterii au taiat tevile inclusiv si o aerisire ce se afla langa usa mea.acu am un aerisitor in casa.acum un vecin doreste sa goleasca instalatia si a venit la mine sa goleasca de la aerisitorul din casa.se poate scoate inapoi afara acel aerisitor?

    RăspundețiȘtergere
  20. Da, se poate scoate afara acel aerisitor. Este chiar indicat sa fie afara ca sa se poată realiza aerisirea instalației.

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua! In blocul meu exista o situatie mai speciala. Blocul a fost reabilitat termic, iar anterior fuseseră instalate si repartitoare. In aceasta toamna, la initiativa unor proprietari, s-au strans niste liste cu semnaturi, prin care jumatate plus unul din locatari s-au pronuntat pentru sistemul pausal. Întrebarea mea este daca ni se poate impune noua, celorlalti, sistemu pausal, in conditiile in care noi vrem ca fiecare sa plateasca potrivit consumului, prin repartitoare. Din cate imi dau seama, cei avantajati de sistemul pausal sunt cei care au caloriferele maxim, in vreme ce noi ceilalti, care le tinem la 3, le platim lor consumul. Mie unul nu mi se pare corect. Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua, conform legislației actuale, pentru a fi luate in considerare repartitoarele, trebuie sa fie contorizat tot imobilul. Având in vedere ca majoritate proprietarilor a decis renunțarea la aceste repartitoare, ele nu mai pot fi luate in considerare.

    RăspundețiȘtergere
  23. Pe scara blocului in care locuiesc este montata la etajul 1 pe casa scarii, o cutie de distributie a semnalului telefonic a unei firme de telefonie , alimentata cu curent electric din panoul comun al scarii, deci din curentul locatarilor de pe aceasta scara.
    Conform contractului ,firma plateste asociatiei de locatari o suma de bani ,anual care intra in fondul asociatiei.
    Este corect, ca acesta suma sa intre in fondul scarii respective care suporta cheltuielile in plus cu energia electrica si deranjul pe scara.
    Administratorul asociatiei refuza , repartizarea anuala a acestei sume
    pentru scara respectiva,spunand ca suma se imparte la toata asociatie. Nu este legal si corect,pentru ca noi nu suntem scutiti cu nimic pentru plata energiei electrice platite in plus pentru aceasta cutie . Va rog sa ne ajutati si sa ne precizati ,daca avem vre-o cale de atac fata de administrator..Va multumesc Adrianopol Brasov

    RăspundețiȘtergere
  24. buna ziua
    in blocul unde locuiesc s-a spart o teava de apa menajera la subsol .mirosul de pe scara si uneori din casa este insuportabil.presedintele asociatiei nu vrea sa i-a masuri si oamenii din bloc aparent nu sunt deranjati de miros.Unde trebuie sa merg sa fac reclamatie pentru a se lua masuri?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. Pentru neglijenta, trebuie sa-i schimbați pe Președinte si pe Administrator. Altfel si ceilalti oameni din bloc sunt la fel de neglijenti. Puteti sa-i reclamati la Primarie.

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua,avem si noi o problema legata de reabilitarea termica,s-a inceput in 2007 si s-a terminat in 2009.Cand au inceput ni s-a spus ca se va ajunge la un pret de 1300 lei /apartament cu 2 camere insa la final am ajuns undeva la 3300lei,iar diferenta de la un apartament la altul este enorma(aceleasi lucrari)si se vede foarte bine la parti comune,blocurile fiind identice.Am facut o plangere penala in 2009,dar inca nu s-a solutionat,iar d-na administrator ne-a dat in judecata pentru neplata ,mentionez ca am platit doar suma care ni s-a spus la inceput.Oare d-na administrator o sa aiba castig de cauza,desi se vede clar ca ceva nu e in ordine!!!Cica platim doar 33%,ceea ce nu mi se pare ,avand in vedere suma enorma pe care ar trebui sa o platim.Speram doar sa se faca dreptate,dar fiind minoritari nu stiu ce sa mai cred,nu stiu ce sa mai zic!!!

    RăspundețiȘtergere
  27. Este posibil ca asociația sa câștige. Pe parcursul lucrărilor, pot interveni cheltuieli suplimentare care sa ducă la creșterea prețului. Dumneavoastră in instanta trebuie sa dovediți ca nu trebuie sa plătiți acea diferență, altfel veți pierde procesul.

    RăspundețiȘtergere
  28. buna ziua, numele meu este ionela pirlan si as avea nevoie de ceva sfaturi legate de probleme cu asociatia de proprietari, si anume:
    -din ce stiu eu, presedintele si comitetul de bloc se pot schimba doar in urma unei adunari generale, la noi nu a fost asa ceva de foarte multa vreme (locuiesc in aceasta asociatie din 1994), nu am luat la cunostinta in nici un fel de o eventuala adunare.
    -fostul presedinte si fostul administrator au plecat la data de 1 decembrie 2013 fara sa anunte in vreun fel locatarii, ne-am trezit cu cei noi asa pur si simplu - ei afirma ca sunt interimari pina la 1 martie 2014 #-o
    - activitate afostilor nu a fost verificata ani de zile, nu exista comisie de cenzori sau control financiar de la primarie politie etc....
    -mentionez ca este vorba de o asociatie de proprietari ccare are in componenta printre altele 2 blocuri cu 176 garsoniere fiecare si alte citeva blocuri cu cca 20 apartamente fiecare.
    sumele calculate ca fiind "intretinerea" sunt de cca 40-60 lei lunar in conditiile in care blocul nu are apa calda si caldura in sistem centralizat de aproximatic 5 ani, gazele se incaseaza pe factura doar la cei care auX-(
    -aceasta suma datorata lunar se compune, dupa stiinta mea, din salariile administrator, presedinte, femei de serviciu (care sunt platite cu 200 lei/luna), lumina de pe scara care mai mult nu este, energia electrica pt cele 2 lifturi (la blocul meu 2200lei/ luna, la celalalt bloc 900lei/luna) si altceva nu stiu ce.....nimeni nu vrea sa arata vreo factura sau procese verbale
    DECI : HELP HELP HELP.....de unde incep cu caracatita asta ?:frantic:

    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna Ionela,
    Ce se întâmplă la voi, se întâmplă din cauza ignorantei membrilor asociației de proprietari.

    Asociația a funcționat nelegal, tot datorita acestei ignorante, situație des întâlnită la asociațiile de proprietari.

    In primul rând trebuie sa convocați o Adunare Generala rapid si sa va alegeți responsabil conducerea Asociației, formata din Comitetul executiv si Președinte.

    Mai departe angajați un administrator autorizat, sau o firma autorizata de administrare, pentru ca sigur nu puteți dvs. sa va ocupați de toate aceste probleme ale blocului. Administratorul răspunde in fata comitetului executiv pentru activitatea prestata. Când îl angajați trebuie sa-i stabiliți sarcinile și ce doriți sa rezolve pentru Asociație.

    Adunarea Generala se convoacă conform Legii 230/2007
    Art. 23. -(1) După adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, va avea loc cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, o adunare generală a proprietarilor membri ai asociaţiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel puţin unei adunări generale a proprietarilor aparţine membrilor comitetului executiv, inclusiv preşedintelui asociaţiei de proprietari.
    (2) Adunarea generală este alcătuită din toţi proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari.
    (3) Adunarea generală ordinară se convoacă fie de preşedintele asociaţiei de proprietari, fie de comitetul executiv.
    (4) Pentru situaţii speciale sau de maximă urgenţă, adunările generale extraordinare ale asociaţiei pot fi convocate oricând de către comitetul executiv sau de către cel puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari.
    (5) Proprietarii trebuie anunţaţi, prin afişare la loc vizibil sau pe bază de tabel nominal convocator, asupra oricărei adunări generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 7 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale. Ordinea de zi anunţată se poate completa prin hotărârea adunării generale.

    SUCCES!

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna ziua.spuneti-mi ,va rog,ce atributii are presedintele de bloc.la noi este doar pt barfa.in rest nu face absolut nimic.pe ce criteriu se alege?multumesc

    RăspundețiȘtergere
  31. Atributiile presedintelui:
    - Preşedintele este ales dintre proprietarii membri ai asociaţiei şi are obligaţia să respecte interesele legitime ale tuturor locatarilor, să nu discrimineze ori să favorizeze pe cineva şi să nu-şi vadă doar propriile interese.
    - Preşedintele e şeful administratorului şi reprezentantul legal al proprietarilor, dar nu-l poate demite pe administrator, atribuţie care e a comitetului executiv. Ca şef al personalului, controlează şi coordonează angajaţii.
    - Poate lua decizii numai împreună cu jumătate plus unu dintre membrii comitetului executiv. Poate propune însă o hotărâre şi, dacă va fi considerată bună, va putea fi aplicată.
    - E prima persoană care trebuie să respecte legea, statutul şi regulile asociaţiei de proprietari. Tot el trebuie să urmărească punerea în aplicare a hotărârilor din cadrul asociaţiei.
    - E obligat să primească orice contestaţie, reclamaţie sau sesizare din partea oricărui proprietar, să o dea spre rezolvare şi să o urmărească până la definitivare.
    - Dacă nu ia măsuri în caz de furt, înşelăciune sau abuz în serviciu, la cererea proprietarilor adresată instanţei, plăteşte şi el parte din pagubă.
    - Semnează, cu rol de aviz, actele juridice sau contabile emise de asociaţie, cu excepţia chitanţelor de plată a întreţinerii.
    - Aprobă efectuarea cheltuielilor din fondul de reparaţii şi cele pentru consumabile.
    - Coordonează şi mediază situaţiile de criză precum litigii, avarii, accidente, catastrofe naturale
    Cititi si : Atributiile comitetului executiv al asociatiei de proprietari

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna ziua,

    Ce pot face in urmatoarele situatii si cui ma pot adresa?
    1. toate sumele restante mai mari de 1.000lei sunt scrise fara punct si virgula ( ex. in loc sa am restanta 1.931,15lei figurez ca am restanta suma de 193115lei) - iar foaia nu este semnata de cenzor.
    2. la avizier, intretinerea este afisata, fara a se detalia consumul de apa rece/calda,
    3. desi primesc foaie lunar cu cheltuieli la caldura si apa in lista de intretinere acestea nu sunt niciodata aceleasi ( avem firma si la repartitoare si la apometre care ne trimit defalcat lunar , inclusiv pierderi si alte cheltuieli impartite per apartament)
    4. accesul la etajul 11 (spalatorie) este restrictionat ( au pus grilaj si usa cu lacat), doar cateva persoane avand acces. dar cheltuielile de acolo se impart la tot blocul
    5. la subsol desi este subsol tehnic - s-au facut boxe si mai nou exista o persoana care locuieste acolo.
    6. boxele de pe palier care sunt bun comun au fost luate de un singur proprietar (per etaj) si pentru care se percepe chirie dar banii intra in contul blocului nu in contul proprietarilor.
    7. teava de gaze trase prin interiorul blocului pentru un singur apartament, fara a ne da acordul.
    8. cum putem verifica daca administratorul a facut cursul de specializare organizat de primarie?

    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  33. Building Manager16 apr. 2014, 10:15:00

    Salut Lucian,
    Toate aceste nereguli trebuie sa le discutați in cadrul Adunarii Generale. Mai puteți sa faceți o reclamație la Președinte. De asemenea, puteți sa faceți o sesizare și la primărie, unde puteți sa solicitați informații dacă administratorul dvs este autorizat de Primărie.

    RăspundețiȘtergere
  34. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  35. Administrator bloc22 apr. 2014, 23:14:00

    Buna seara, țevile din subsolul blocului fac parte din proprietatea comuna indiviza, iar pentru reparația acestor țevi plătesc toți proprietarii.

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna seara detin ct si am bransament la apa individul din 2003 iar in 2009 s-au inlocuit tevile de apa a blocului ,dar asociatia m-a trecut la plata tevilor si pe mine stiind administratorul ca nu mai foloseam acele tevi . E corect sa platrsc suma de 250 ron + restante doar pt acele tevi 580 ron ,mentionez ca taxele cu intretinera sunt la zi

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna ,ce obligatii banesti am catre administratia blocului ,avand un apartament nelocuit intr-un bloc turn cu lift.
    Ma intereseaza ce am de platit lunar in conditiile in care nu se locuieste in apartament si daca salariile catre administrator si femeia de serviciu sunt platite direct proportional cu suprafata apartamentului detinut?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  38. petru cristofor
    daca in cadrul adunarii generale de proprietari s-a luat hotararea efectuarii unor reparatii si zugraveli, dar apoi presedintele blocului si administratorul au hotarat adaugarea altor cheltuieli pt alte lucrari care nu au facut obiectul sedintei sau proprietarii ai fost contra lor, ce se poate face? pe de o parte cei doi au hotarat singuri pt usi termopan ghene, schimbarea cutiilor postale, ”imbracarea” intregului parter cu faianta și gresie. la sedinta proprietarii au votat pt: faianta pe u singur perete la parter si gresie doar la intrarea in scara, nu au vrut usi termopan la ghene, iar despre schimbarea cutiilor postale nici nu a fost vorba. proprietarii sunt nemultumiti pt ca se vor plati sume in plus! cum pot fi trasi la raspundere cei doi pt hotararile lor personale.

    RăspundețiȘtergere
  39. Building Manager25 apr. 2014, 00:36:00

    Salut Petru,
    Incalcarea unei hotarari a Adunarii Generale poate constitui un motiv intemeiat pentru demiterea Presedintelui si concedierea Administratorului, de aceea va sfatuim sa convocati o noua Adunare Generala si sa propuneti schimbarea acestora, daca prin actiunile lor nu va mai reprezinta interesele.
    Mai puteti sa contestati listele si sa-i actionati in judecata pentru deciziile luate cu incalcarea hot. A.G.

    RăspundețiȘtergere
  40. Buna ziua, ma numesc Bulcu Madalina,sant proprietara unui apartament din sectorul 3 si am o problema cu calcularea cotelor de intretinere si penalizarile aferente.Unde pot face o plangere in acest sens si daca exista o comisie care sa verifice.Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna ziua, sunt proprietar al unui aoartament. In casa locuieste temporar, fara drept, alta familie ce urmeaza sa fie evacuata. Acestia au inregistrat la asociatie in fals, cu numele lor ca proprietar o cerere de inscriere a trei persoane la plata intretinerii. L-am confruntat pe administrator si acesta mi-a dat cu tifla, refuzind sa-mi dea o copie dupa actul respectiv si sa remedieze situatia. Mi-a spus sa merg sa-l reclam unde vreau eu, si la guvern, ca pe el nu-l intereseaza. Sufar niste prejudicii serioase prin sumele inregistrate pe numele meu, va rog sa-mi spuneti cui ma pot adresa. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna ziua, Daca sunteti de părere ca nu s-au calculat corect cotele de întreținere si penalitățile aferente, aveți opțiunea sa le contestați, sa faceți o reclamație scrisa in atenția președintelui și sa solicitați răspuns scris. Dacă răspunsul nu va mulțumește, va considerați in continuare nedreptățita de modul de calcul, mai puteti sa faceți o reclamație la primăria locala, acolo unde in mod normal un departament specializat in relația cu asociațiile de proprietari va va transmite un răspuns avizat.

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna ziua,

    Am si eu o intrebare..Am nevoie, pentru servici, de o adeverinta de la asoc de prop din care sa reiasa ca sunt locatar al imobilului in baza contractului de inchiriere. Se refuza eliberarea acesteia pe motiv ca avem ceva restante la intretinere. Este normal?

    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  44. Building Manager29 apr. 2014, 20:47:00

    Buna ziua, Nu este normal și nici legal sa va refuze eliberarea adeverinței pentru acest motiv.

    RăspundețiȘtergere
  45. Buna ziua! Intamplator am gasit acest site unde observ ca se ofera raspunsuri. Am si eu o intrebare: in conditiile in care mama mea (proprietar pe apartament) a luat in spatiu pe fratele ei, i-a facut mutatie si prin urmare are adresa din buletin la domiciliul nostru, suntem obligati sa ii oferim si o cheie de la usa de la intrare? Mentionez ca nu i se refuza dreptul de a locui acolo, dar eu, tot in calitate de proprietar, ii pot refuza dreptul la o cheie de la usa principala (in conditiile in care mi se impune prezenta lui)? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  46. membru comitet7 mai 2014, 21:44:00

    Daca i-ati făcut mutație unchiului dumneavoastră, trebuie sa-i dați și o cheie de la intrare, altfel cum poate sa intre in casa.

    RăspundețiȘtergere
  47. Buna seara,

    Ce pot face in urmatoarele situatii si cui ma pot adresa?

    1 intretinerea in blocul in care locuiesc, bloc de garsoniere, este exagerat de mare ( in comparatie cu alte blocuri de garsoniere). M-ar interesa cui ma pot adresa pentru o verificare amanuntita a acestor facturi.
    2. la fiecare etaj, pe palier, exista o “uscatorie”(bun comun), dar la care are au acces doar cateva persoane. In momentul in care am solicitat cheie pentru a-mi depozita anumite lucruri, mi s-a spus ca persoanele care au cheia la fiecare palier imi pot da aceasta cheie. Aceste persoane refuza acest lucru, precizand ca ele au platit schimbarea usii acestei “uscatorii”. In aceasta situatie, eu, ca si proprietar, teoretic,ce anume platesc pentru aceasta camera de care nu beneficiez ?
    3. ni s-au schimbat cutiile postale fara a fi informati asupra acestui lucru, ulterior mentionandu-se faptul ca fiecare apartament trebuie sa plateasca aceasta cutie postala.
    4. in momentul in care s-a schimbat interfonul, ni s-a spus ca trebuie sa platim cartelele de acces in bloc. Am solicitat administratorului blocului cheia usii de la intrare, dar mi s-a spus ca nu exista.
    5. pretul pe m3 de apa calda si rece se schimba de la luna la luna. Este normala aceasta modificare?
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  48. Buna ziua,
    Ma numesc Cristi si am si eu o intrebare referitoare la reparatia acoperisului blocului in care locuiesc.Ca sa fiu cat mai scurt povestea este in felul urmator: Blocul este construit in 2007 de o firma de constructii care a subcontractat alta firma sa construiasca.Proprietara pamantului de sub bloc a primit pentru pamant 6 apartamente pe care le are date in chirie.Acum problema este ca, dansa este intr-un litigiu (neoficial) cu , constructorul, in sensul ca ea ii datoreaza lui niste bani iar dansul refuza sa ne dea cartea imobilului pe acest motiv.Nu avem facuta receptia la bloc, predarea-primirea imobilului, garantie pe imobil etc etc. Acum problema este ca se deterioreaza acoperisul pe o parte a cladirii si sunt afectate 2 apartamente...unul din apartamente apartinand proprietarei pamantului. Bun, dansa impreuna cu celalalt locatar cu probleme la acoperis au cerut intr-o Adunare Generala sa punem toti bani mana de la mana sa ii ajutam sa repare partea lor de acoperis.Ce nu mi se pare normal si corect d.p.d.v moral este ca in mod normal garantia la un acoperis este de 10 ani ( doar ca noi nu avem actele) din cauza litigiului dintre proprietara pamantului si constructor. Doamnei ii convine sa platim toti cu toate ca are 6 apartamente date in chirie ( nu e ea fraiera). Ce vreau eu sa intreb acum: Dat fiind situatia de fata...ma poate obliga cineva sa platesc un lucru pentru care in mod normal avem garantie?

    RăspundețiȘtergere
  49. Building Manager27 mai 2014, 11:11:00

    Buna ziua,
    Faceti reclamatie la Primaria ca nu v-au predat actele,desi blocul a fost dat in folosinta.
    De asemenea, daca refuza in continuare sa va predea actele trebuie sa-i actionati in judecata.

    Cu privire la reparatie, cheltuiala se suporta de toti proprietarii in functie de cota parte indiviza, urmand apoi sa va indreptati impotriva constructorului.
    Puteti sa-i transmiteti si o notificare pentru efectuarea reparatiei constructorului principal, nu va intereseaza pe dvs daca el a subcontractat lucrarea.
    Succes.

    RăspundețiȘtergere
  50. Buna ziua,un presedinte de bloc se poate alege numai cu 9 voturi din 80? daca noi ceilalti nu l_am vrut,este legal ca totusi el sa devina presedinte abizov?

    RăspundețiȘtergere
  51. Building Manager30 mai 2014, 14:11:00

    Buna ziua, da este posibil ca un presedinte sa fie ales doar cu 9 voturi, daca adunarea generala a fost convocata corespunzator, respectiv la a doua convocare, daca la prima nu ati avut majoritate. Atunci deciziile se iau cu majoritatea celor prezenti.

    RăspundețiȘtergere
  52. Va rog sa-mi raspundeti si mie la o intrebare : Administratorul ne-a comunicat ca va verifica apometrele si pentru acest lucru , noi trebue sa achitam 17 lei/ap.Este corect ? Stiam ca intra in atributiile lui sa verifice apometrele o data la cateva luni .Gratuit.

    RăspundețiȘtergere
  53. Verificarea apometrelor din punct de vedere metrologic se face la o firma autorizata, iar acest serviciu se plateste, conform tarifelor aplicate de firma.

    In schimb, citirea apometrelor se face de către administrator, fiind in sarcina acestuia sa facă acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  54. Bancile din fata scarii apartin blocului sau sunt locuri publice? Pe acele banci poate sta oricine sau doar pe cine doresc locatarii ?

    RăspundețiȘtergere
  55. Buna ziua, as avea si eu o intrebare referitor la : din bloc un proprietar a facut cerere de scutire la plata intretineri pe o perioada de 7 luni, i s-a aprobat dar la intoarcere nu trebuie sa anunte asociatia in scris ca s-a reintors sau automan dupa 7 luni se introduce in lista.Va rog sa-mi raspundeti .

    RăspundețiȘtergere
  56. Da, băncile sunt pe domeniul public, deci sunt și pentru dumneavoastră.

    RăspundețiȘtergere
  57. Nu este obligatoriu sa facă cerere după 7 luni, doar dacă se întoarce mai devreme trebuie sa anunte, ca sa fie reintrodus la cheltuieli.

    RăspundețiȘtergere
  58. buna ziua. Locuiesc la demisol ,mentionez ca blocul este nou.Am o nelamurire in legatura cu liftul.Din moment ce mentenanta este platita pe un an de zile,garantia liftului este de doi ani,de ce platim lunar intrtinerea lui?mentionez ca liftul este in folosinta de aproape un an de zile.Acum mai nou aflam ca trebuie sa platim ISCIR,nu este normal sa platim la doi ani de la data data in folosinta a liftului?ISCIR nu se face o data la doi ani?intradevar suntem scutiti de la plata curentului ,dar la suma pe care o platesc lunar nu cred ca suntem scutiti.Mentionez ca am fost 3 blocuri administrate de acelasi administrator,cu aceasi firma de curatenie.Blocul nostru a renuntat la administrator,dar prin controlarea actelor sa vazut in contract cu firma care a montat liftul ca avem mentenenta platita pe un an si garantie 2ani la lift.

    RăspundețiȘtergere
  59. Buna ziua, Daca mentenanta a fost platita in avans pe un an de zile, atunci nu vedem de ce trebuie sa mai platiti si lunar serviciile de mentenanta. Sa nu fie vorba de revizia anuala.
    Trebuie sa discutați cu firma care întreține liftul sa vedeți cum s-a negociat contractul.

    De regula serviciile de mentenanță, se plătesc lunar si prevăd intervenția personalului autorizat in cazul in care rămân persoane blocate in lift.

    Taxele la ISCIR trebuie plătite, intr-adevăr, o data la 2 ani, dar se plătește si in primul an cand a fost pus in functiune liftul.

    RăspundețiȘtergere
  60. Va rog sa imi spuneti ce ar putea sa faca un vecin care este chirias,in privinta mea deoarece cresc in balcon 20 de porumbei voiajori inscrisi ca si sportivi la Federatia crescatorilo de Porumbei.Mentionez ca acest chirias este mutat de curand iar eu am aprobarea Asociatiei de Proprietari.Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  61. Daca nu-i tulburati linistea, in tot ceea ce inseamna acest termen, atunci nu va poate face nimic, in caz contrar va poate reclama la politie.

    RăspundețiȘtergere
  62. buna ziua! As dori si eu un raspuns la intrebarea: ca persoana fizica, fara a fi membru din asociatia de proprietari, ma pot ocupa de strangerea banilor pentru a plati intretinerea liftului si iluminatul pe casa scarii? precizez ca seful asociatie sta la etajul 1 si nu a fost prea preocupat de buna functionare a ascensorului iar eu stau la atajul 10. multumesc. sper sa primesc un raspuns cat mai curand, deoarece situatia este cam critica.

    RăspundețiȘtergere
  63. Da, puteti stranage banii daca va imputerniceste comitetul executiv.

    RăspundețiȘtergere
  64. Buna ziua. Tocmai am izolat acoperisul blocului impreuna cu vecinul de vis a vis si suntem curiosi daca ne putem recupera macar o parte din bani de la vecinii care locuiesc sub noi. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  65. Da, va puteti recupera banii pentru ca este proprietate comuna. Trebuie sa aveti factura si chitanta.

    RăspundețiȘtergere
  66. IMI PUTETI SPUNE DE CE ASOCIATIE APARTINE BLOCUL40 DE PE ALEEA CETATEA VECHE NR 2?MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  67. Buna ziua!as dori sa imi raspundeti la o intrebare;daca la asociatia de proprietari nu beneficiem de nici un fel de serviciu in afara de femeia de serviciu iar pt acest lucru platim 10 lei de persoana ,cum putem renunta la femeia de serviciu?Mentionez ca toate utilitatile (apa, gunoi,gaze,lumina)sunt platite individual ,iar la asociatie platim doar femeia de servici.Cum putem renunta ?

    RăspundețiȘtergere
  68. In cadrul unei Adunari Generale puneti in discutie ca va puteti face singuri curatenie si ca nu aveți nevoie de femeie de serviciu. Daca majoritatea aproba, atunci puteti renunta la femeia de serviciu.

    RăspundețiȘtergere
  69. Radu: Va deranjez cu o mica intrebare: daca nu mai stau in bloc si vin doar de 2 ori pe luna, sa ud florile, hai sa zicem, dar s-ar putea SA NU VIN DELOC chiar o luna intreaga, trebuie sa platesc curatenia pe casa scarii? Dar lumina? Mentionez ca mai sunt 2 apartamente in bloc care sunt trecuti cu 0 (zero) lei, motivul adm e ca nu mai sunt de gasit, au vandut apartamentele, ideea e ca nu mai sta nimeni acolo! Nu suna a discriminare? Eu am 5-6 luni de cand efectiv nu mai stau acolo, doar trag o fuga cu masina, mai iau niste lucruri, mai verific geamurile, congelatorul, apa, florile si mai vin peste o luna... DE CE SA PLATESC un serviciu de care NU BENEFICIEZ? Pe ceilalti DE CE nu ii pune nimeni la cheltuiala, cum adica nu ii gaseste? Chiar daca e bloc intr-un sat, exista primarie, exista calculatoare, evidente, fise fiscale, cand vinzi un apartament trebuie sa demonstrezi ca nu ai datorii la asociatie samd, pana la urma tot trebuie sa ii agati sa plateasca cumva, mai devreme sau mai tarziu! Vi se pare corect?! Ce ati face in locul meu? Nu e vorba de suma, e vorba de principiu si corectitudine/discriminare! Va multumesc anticipat, astept raspunsuri neaparat, o zi buna la toti!

    RăspundețiȘtergere
  70. Salut Radu, Am mai răspuns la aceasta întrebare, trebuie sa platesti doar cheltuielile pe cota parte indiviza, asa cum sunt ele reglementate de lege. HG 1588/2007 si legea 230/2007.
    La fel si vecinul dvs care nu mai locuieste in bloc si nu este de gasit. Administratorul trebuie sa respecte legea si sa o aplice unitar.

    RăspundețiȘtergere
  71. Buna ziua! am si eu nevoie de un sfat!! fac parte dintr-o asociatie care se confrunta cu un caz de rau-platnic. pana in prezent, datornicul a acumulat o suma de circa 14.000 ron, neplata datoriilor la intretinere fiind de aproximativ 2 ani..ideea este ca, administratorul si presedintele au incercat sa faca o mediere intre parti, cu obligatia de a contribui la plata intretinerii pentru stingerea datoriei. numai ca, datornicul a refuzat sa se prezinte la biroul de mediere, fapt pentru care asociatia a mers la cadastru sa puna poprire pentru neplata acestei datorii..surpriza cea mare a fost cand s-a aflat ca apartamentul a fost scos la licitatie de catre o banca, intrucat respectivul a facut un credit si a girat cu apartamentul. mai departe am inteles ca s-a facut demersul pentru inscrierea la masa credala cu suma respectiva, insa ce vreau eu sa stiu, este daca un executor judecatoresc, in urma instiintarii cu privire la situatia financiara a paratului, ne poate "ajuta" ca sa zic asa, sa ne recuperam datoria..in alta ordine de idei, administratorul si presedintele au propus angajarea unui avocat pentru a ne reprezenta la proces..credeti ca avem vreo sansa sa castigam si sa ne recuperam datoria sau fiind un proces care implica si bancile e mai greu de castigat? va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  72. Building Manager26 sept. 2014, 13:08:00

    Buna ziua,
    In primul rând, trebuie sa îl acționați în judecata pe restanțier pentru a obține și dvs o hotărâre judecătorească care sa-l oblige la plata restantei.
    De asemenea, chiar de maine sa mergeți sa instituiți privilegiul imobiliar asupra apartamentului restanțierului. Chiar dacă banca si-a înscris dreptul înaintea dvs , un eventual cumpărător la licitație va observa ca exista si aceasta restanta.
    Daca aveti cunoștința ca este deschisa procedura executarii silite a apartamentului puteti merge la executorul respectiv si sa-i aduceti la cunostinta faptul ca persoana respectiva are un debit restant in valoare de....chiar dacă nu aveți la momentul de fata un titlu executoriu, fiind suficient sa aveți dovada existentei unui proces (certificat de grefa) pe rolul instantei de judecata ce are ca obiect plata debitului în cauza.

    Va recomandam, dacă mai aveți astfel de situații, puteți sa va adresați la Mediator Autorizat pentru consiliere gratuita, medieri, etc.



    RăspundețiȘtergere
  73. cum este posibil ca intr-un bloc de 38 de garsonere sa fie peste 100m3 pierderi in 30 de zile ,avand in vedere ca subsolul este uscat,as dori sa fac o reclamatie pentru verificarea actelor.

    RăspundețiȘtergere
  74. Puteti sa solicitati o expertiza contabila sa sa vedeti procesul verbal de verificare al cenzorului.

    RăspundețiȘtergere
  75. Buna ziua,
    Am si eu o intrebare : Am un ap la et 1 cu 2 terase. Ce aprobari sunt necesare pentru inchiderea si amenajarea lor?

    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  76. Buna ziua, De principiu, fiind vorba de o suprafața comuna, în primul rând trebuie sa luați aprobarea de la Asociația de Proprietari, apoi trebuie sa mergeți la Primărie.

    RăspundețiȘtergere
  77. Va rog sa-mi spuneti, daca se pot face modificari interioare in apartamente, ilegal, adica fara autorizatie? Sia daca s-a facut ilegal, ce-i de facut? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  78. VREAU CE INSEAMNA COST AR

























    RăspundețiȘtergere
  79. VREAU SA STIU CE INSEAMNA COST AR IN FI SA DE ADMINISTRARE A BLOCULUI .

    RăspundețiȘtergere
  80. Buna ziua,

    Ma numesc elena si am o problema cu programul de incasare al intretinerii la bloc. Incasarea se face doar intr-o singura zi din saptamana si intr-un interval orar absolut inaccesibil celor cu serviciu. Administratorul nu este si incasator iar casierul nu locuieste in bloc, nici macar in cartier, deci este exclusa varianta in care as putea sa ma duc sa platesc direct, "la usa". Pe de alta parte, nici nu vrea sa imi dea contul sa pot plati prin virament bancar... Insa, aplica penalitati pentru restanta. Pentru el, singura optiune este sa las banii unui vecin, lucru care nu mi se pare nici legal
    As vrea sa stiu ce spune legea despre modul in care se poate stabili programul de intretinere la o asociatie de proprietari si ce modalitate LEGALA de plata a intretinerii am in asemenea conditii. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  81. Buna ziua,
    Referitor la programul de încasări nu exista o reglementare legala, doar ca rămâne la latitudinea comitetului executiv sa stabilească un program.
    Solicitați contul asociației la Președinte și plătiți în cont.

    RăspundețiȘtergere
  82. Locuiesc intr-un bloc de 10 etaje,intr-un ap.de 3 camere,impreuna cu copilul si sotul meu,ne fiind proprietari,mai precis suntem trecuti in cartea de imobil, locuid la un prieten.Sotul meu lucreaza pe comunitate,mai precis:3 luni este in strainatate si o saptamana acasa.Am probleme cu administratorul care-mi tot spune ca vecinii i-au spus sa ne treaca 3 persoane la intretinere,dar nu da nume,iar sotul meu nu a stat niciodata 15 zile consecutiv/luna acasa.Mentionez ca in bloc sunt multe familii care au caini in apartament si care nu sunt trecuti la cheltuieli.

    RăspundețiȘtergere
  83. Din păcate, dacă Administratorul face un abuz, puteti doar sa-l actionati in judecata sau sa apelați la un mediatormediator.

    RăspundețiȘtergere
  84. Buna seara, am si eu cateva nelamuriri in ceea ce priveste asociatia de proprietari si anume:
    1. Este obligatoriu ca asociatia sa detina o copie a contractului meu de vanzare cumparare a apartamentului (as dori sa mi dati o baza legala fie ca este un raspuns favorabil sau nu)? Stimabila de la asociatie asa sustine si sincera sa fiu nu vad logica.
    2. De curand s-a montat inca o cutie ca de interfon langa cea veche si mie nu imi mai functioneaza interfonul, imi da eroare. Cum pot sa o sanctionez pe aceasta cucoana? Mentionez ca nu suntem in cele mai bune relatii si asta pentru ca "am indraznit" sa-i cer factura de la curent si contractul cu firma care se ocupa de service-ul liftului. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  85. Buna Andreea,
    Copia contractului este solicitata membrilor asociatiei de proprietari pentru actualizarea cartii imobilului, cartea in care sunt trecuti toti proprietarii din imobil. Aceasta carte este solicitata de catre politie cand fac controale.

    In ceea ce priveste punctul 2, trebuie sa faceti o sesizare scrisa in atentia presedintelui asociatiei.

    RăspundețiȘtergere
  86. buna seara,
    ma numesc Mihai G si am si eu o problema cu debransarea de la Radet Cta.Am depus cerere pentru debransare la radet si am primit aviz nefavorabil(nu este nimeni debransat inainte de 2007).M-am debransat am izolat tevile,am avut sedinta cu locatarii i nu a fost nici o problema pana acum 3 zile cand am primit instiintare de la radet ,precum ca asociatia este obligata sa imi puna la plata caldura.tin sa mentionez ca apartamenul este incalizit cu CT individuala pe gaz.din ce stiu punctul de delimitare al instalatiei este la iesire din gigacalorimteru,deci instalataia interioara este a noastra,a locatarilor.cum pot sa proceez mai departe legal in caz de imi imputa caldura de la radet asociatia si in caz de primesc amenda de la radet pentru debransare ilegala(asa cum sustine radet)?
    multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  87. buna seara,
    ma numesc Mihai G si am si eu o problema cu debransarea de la Radet Cta.Am depus cerere pentru debransare la radet si am primit aviz nefavorabil(nu este nimeni debransat inainte de 2007).M-am debransat am izolat tevile,am avut sedinta cu locatarii i nu a fost nici o problema pana acum 3 zile cand am primit instiintare de la radet ,precum ca asociatia este obligata sa imi puna la plata caldura.tin sa mentionez ca apartamenul este incalizit cu CT individuala pe gaz.din ce stiu punctul de delimitare al instalatiei este la iesire din gigacalorimteru,deci instalataia interioara este a noastra,a locatarilor.cum pot sa proceez mai departe legal in caz de imi imputa caldura de la radet asociatia si in caz de primesc amenda de la radet pentru debransare ilegala(asa cum sustine radet)?
    multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  88. ce pot sa fac daca vecina de la etajul doi nu ma lasa sa schimb tevile de la caldura

    RăspundețiȘtergere
  89. Daca vorbim de țevile comune, vecina este obligata sa permită accesul, in caz contrar trebuie sa o acționați in judecata, urmând sa plătească și cheltuielile de judecata. Pana la judecata, puteti sa apelați la un mediator sau sa-i trimiteți o notificare prin avocat.

    RăspundețiȘtergere
  90. as vrea sa stiu dacabani ce se aduna lunar 1000 lei per luna pt fond reparati anticipat nu e normal sau obligatoriu sa fie tinuti in contul blocului si sa avem dreptul sa cunoastem citi bani avem?

    RăspundețiȘtergere
  91. este sau nu obligatoriu ca fondul ce se aduna 1000 lei per luna pt fond reparATI SA IL CUNOASTEM SI LA RINDUI SA FIE DEPUS LIN CONTUL BLOCULUI?

    RăspundețiȘtergere
  92. Cuantumul fondului de reparații se aproba in cadrul Adunării Generale. De asemenea, este normal ca acest fond sa fie depus in contul asociației. Folosirea fondului de reparații se face transparent, evidențiat in listele de întreținere și cu acordul comitetului executiv.

    RăspundețiȘtergere
  93. Buna ziua.

    Locuiesc la etajul 4 din 5. La 5 sunt masarde ce au apometrele pe casa scarii. Vecinul de deasupra mea nu locuieste acolo dar are o problema la instalatie care imi cauzeaza pete pe tavan in 3 locuri din casa. Am observat ca daca ii opresc apa de pe casa scarii petele se usuca, deci este clar ca de la el e problema. Chestia este ca de fiecare data cand trece la apartament el deschide apa din apometru, chiar a scos si pprtita unde era apometrul dupa ce am pus un lacat pe ea.
    Mentionez ca acesta nu este de gasit dar observ uneori geamuri -- inchise/deschise la apartsmentul acsstuia, deci e clar ca cineva trece pe acolo.

    Nici biletele din usa prin care il instiintez ca ma inunda, nici administratorul de bloc nu face nimic motivand ca ""Si ce sa fac eu?"... ce as putea sa fac in acest caz?

    RăspundețiȘtergere
  94. Salut Eduard, Transmiteți-i o notificare prin avocat sa-și repare instalatia individuala, dacă nu o va face nu va rămâne decât sa-l acționați in judecata. Înainte de judecata mai puteti sa-l invitați la Mediator, dar din câte înțeleg, cred ca este greu sa va înțelegeți amiabil.

    RăspundețiȘtergere
  95. Buna seara.Am cumparat in vara lui 2014 un apartament si acum a venit la asociatie sa platesc 42 de milioane lei vechi pt reabilitarea blocului ce sa facut in perioada 2010 -2012.Ce obligatie am? Trebuie sa platesc aceasta suma? Nu trebuia sa platateasca vechiul proprietar pana acum? Eu am doar 2 balcoane de 6 metri in exterior nu am alti pereti esteriori totul este interior. Si mai am o problema de la scurgerea fluviala de pe bloc mi-a curs in casa apa pe un perete care sa crapat acolo fiind o masca de rigips facuta. Cine este responsabil si cine trebuie sa plateasca reparatia? Va multumesc anticipat.ast rasp

    RăspundețiȘtergere
  96. buna ziua! am si eu o intrebare! cum pot sa determin un vecin de rea credinta care nu vrea sa repare o teava sparta, nici macar nu sta de vorba, peretele este ud mereu pana la jumatate! am vorbit la asociatia de locatari si adinistratorul a zis ca nici lui nu-i raspunde! Acest proprietar are chiriasi pe care nu-i intereseaza si nici proprietarul nu vrea sa repare! unde as putea sa reclam?
    multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  97. Buna ziua Carmen,
    Cu astfel de vecini, din păcate singura soluție este judecata. Până la judecată, mai puteți să încercați sa-i trimiteți o notificare prin avocat sau sa-i faceți o invitație la mediere cu ajutorul unui mediator autorizat. Trebuie sa vadă ca aveți intenții serioase și ca nu veți renunța ușor.

    RăspundețiȘtergere
  98. Locuiesc in boc de 9 etaje. Toate apartamentele de pe aceeasi coloana sunt afectate de miros de mancare care vine pe aersirea din baie comuna totodata cu debaraua. Administratorul ne a spus sa ne sigilam debaraua si sa punem ventilator cu capac la baie!!! Serios!!! Asta e tot ce poate face el? Ce putem face sa l obigam intr un fel sau altul pe cel care gateste in baie sau in debara si nu foloseste bucataia sau macar balonul pt k e aerisit....sa nu mai gateasca la noi in casa!! Sper sa fie o soluie!

    RăspundețiȘtergere
  99. V-ați gândit ca este posibil sa fie obturata aerisirea la nivelul terasei sau la ultimul nivel, a verificat cineva? Altfel nu prea aveți ce sa faceți împotriva vecinilor dvs.

    RăspundețiȘtergere
  100. Va rog sa ma aj intr-o problema am cumparat un ap in sept anul tr ap este gol necesita reparatii si instalatia electrica schimbata am inceput cu santurile ptr elect dat jos faianta pentru centrala coloanele de apa schimb usi ferestre de 37 ani nu a fost zugravit am curatat peretii in sept acum am inceput cu inst electrica am respectat orele de pr am muncit 2-3 ore pe zi se face zgomot vine adm bubuie cu pumni si picioarele in usa ca deranjez cheama politia in cazul de fata ce sa fac eu nu imi mai termin ap de reparat sa intimplat de 2 ori intro saptamin instigind si alti 5 vecini va rog ajutatima cu un sfat legal va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  101. Daca dvs, respectați orele de liniște, iar vecinii dvs vin și fac gălăgie, puteti sa chemați dvs politia.

    RăspundețiȘtergere
  102. Buna ziua!
    Locuim intr-un bloc cu o singura scara si cu 4 tronsoane care are doar 2 coloane de apa principale in loc de 4 cum ar fi fost normal. Si anume,coloana de apa potabila din bucatarie trece pe tronsonul nostru iar celalalt tronson(perete comun) isi trage apa prin tevi secundare,tevi care ies din teava principala prin bucataria mea si duc apa prin aceste tevi mici la ei. Problema este ca noua ne ocupa spatiul daca nu montam ghiuveta exact in acelasi loc si in cazul nostru de cand s-au mutat noii vecini ne deranjeaza foarte mult zgomotul creat de tevi in momentul in care acestia dau drumul la apa,m-ai ales ca noi in acel spatiu avem amenajata o camera unde luam masa si stam cu prietenii iar ghiuveta si aragazul le-am mutat in balconul alaturat. Intrebare: pot sa le tai sursa de apa?

    Doresc sa imi reconditionez bucataria si mi-as dori sa tai aceste tevi dar nu stiu daca se poate face asta in caz ca ei nu vor fi de acord. Va rog sa imi spuneti daca exista vre-un temei legal sau administrativ prin care sa pot rezolva aceasta situatie,va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  103. Sunt tot țevi comune, nu puteti sa tăiați acele țevi. Mai sunt si alte blocuri care au la fel coloanele comune.

    RăspundețiȘtergere
  104. se poate hotara de catre comitetul de locatari ca persoanele sub varsta de 7 ani sa fie scutiti de taxele comunale?este legal asa ceva si daca nu cum pot sa procedez in acest caz?

    RăspundețiȘtergere
  105. Buna ziua,am si eu o intrbare,suntem 3 persoane in ap.,doi adulti si un copil de 5 luni,cuptorul meu de la aragaz este electric,pot sa solicit scoaterea unei persoane de la plata gazului? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  106. Buna ziua,
    As dori un raspuns competent si avizat la urmatoarele doua intrebari:
    1. Poate fi Vicepresedinte al Comitetului unei Asociatii de Locatari sotul contabilei respectivei Asociatii ?
    2. Indemnizatia stabilita de Adunarea Generala pentru contabil include sau nu si suma datorata cumpararii si intretinerii unui program de calcul intretinere, in conditiile cand in Adunarea Generala nu s-a stabilit nimic in acest sens? Vechiul contabil si-a folosit instrumetele de calcul din indemnizatia proprie.
    Va multumesc!
    Cristian Sandulescu

    RăspundețiȘtergere
  107. Buna ziua,
    La 1. Vicepresedintele este membru al comitetului executiv, cel care ia hotărârea asupra folosirii banilor conform bugetului si tot comitetul este mandatat de adunarea generala sa faca angajari. Pe de alta parte, daca functia de contabil substituie functia de cenzor, cu atât mai grav, întrucât contabilul acorda viza de control preventiv. Sotul influenteaza hotărârea comitetului , iar sotia acorda viza de control preventiv. Super tare! Intr-un an se vor face toate reparatiile blocului, inclusiv apartamentul factorilor decidenti. Glumesc, pot fi de buna credinta, însă mi se pare cel putin la limita legii.
    2. In functie de hotărârea adunării generale poate fi si asa si asa. In ambele cazuri, însă, cuantumul indemnizației împreună cu costul softului trebuie sa nu depășească valoarea prinsa in bugetul de venituri si cheltuieli. Normal ar fi fost sa fie cuprins in buget separat softul si sa nu se amestece valoarea bugetata pt indemnizații cu valoarea investitiei, care, by the way, devine mijloc fix al asociatiei si va fi predat următorului contabil.
    O speta ar fi achizitionarea softului prin identificarea sursei bugetare, achizitia si aprobarea majorării bugetului cu achizitia, la următoarea adunare generala.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  108. buna ziua.as dori sa stiu ce nasuri se pot lua impotriva unui proprieta,,reclamagiu profesionist''.al carui scop este sa-l reclame in permanenta pe administratorul blocului pe la diverse institutii;primarie,itm,etc.problema este ca in urma acestor reclamatii are de suferit intreaga asociatie(gen amenzi).plus ca bietul om s-a saturat de atatea drumuri,avand si copii mici......el ce masura ar putea lua?mai nou,reclamagiul refuza sa aduca citirea apometrelor la data stabilita,asa cum facem toti,si refuza plata unor sume datorate in contul unor reparatii la instalatiile comune,cu care initial a fost de acord.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  109. Daca reclamațiile nu sunt întemeiate, puteti sa-l acționați in judecata. La fel și pentru restantele la întreținere.

    RăspundețiȘtergere
  110. Buna ziua! Doresc sa stiu daca este posibil ca la cota de intretinere sa fie adaugata plata avocatului care reprezinta asociatia de proprietari in conditiile in care nici nu am fost citata de judecatorie, ci doar instiintata de catre avocat
    -Dumitru Florentina

    RăspundețiȘtergere
  111. membru comitet3 mai 2015, 16:48:00

    Daca aceste cheltuieli s-au datorat demersurilor efectuate de avocat pentru recuperarea restantei de la dvs, in calitate de restanțier, atunci este in regula sa fie adăugate la cote, întrucât asociația a efectuat acea plata. Doar nu o sa pună aceste cheltuieli la proprietarii care sunt la zi cu întreținerea.
    Daca dvs doriți sa contestați listele, puteti sa o faceți tot pe cale judecătoreasca.

    RăspundețiȘtergere
  112. este legal ca un presedinte de asociatie sa i-a decizia (fara acordul proprietarilor din bloc) de a plati restantele unor locatari din fondul de reparatii al blocului??

    RăspundețiȘtergere
  113. este legal ca un presedinte de asociatie sa i-a decizia (fara acordul proprietarilor din bloc) de a plati restantele unor locatari din fondul de reparatii al blocului??

    RăspundețiȘtergere
  114. TOTAL ILEGAL, o sa plătească Președintele împreună cu restanțierii dacă ia astfel de decizii.

    RăspundețiȘtergere
  115. unde ma pot adresa daca am suspiciuni la modul cum mi sau calculat penalitatile la o restanta la intretinere ,am restanta de 2700 ron si pe lista apar penalitati tot de 2700 ron e normal?

    RăspundețiȘtergere
  116. Trebuie sa faceti o sesizare in atentia Presedintelui, sa solicitati sa va comunice modul de calcul al Penalitatilor. Daca veti constata ca nu s-au calculat corect, puteti solicita remedierea sau sa-i actionati in judecata.

    RăspundețiȘtergere
  117. Bună ziua. Am cumpărat un apartament intr-un bloc unde vrem sa infiintam un pct de lucru pt un birou de arhitectură. Vor lucra maxim 3 persoane, nu se va face niciun fel de firma luminoasa, nu va fi trafic, cu alte cuvinte nu se afectează in vreun fel linistea vecinilor. Administratorul ne-a instiintat ca va trebui sa aducem îmbunătățiri in scara blocului in schimbul semnaturilor vecinilor care-si dau acordul in acest sens. Ni s-a spus ca asa se procedează conform legii. Ati putea sa-mi confirmati acest lucru? Daca da, care ar fi articolul si legea respectiva? Va mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  118. "pct de lucru pt un birou de arhitectură"
    Nu avem cunoștință de o astfel de reglementare.

    RăspundețiȘtergere
  119. Buna ziua!
    Suntem intr-o asociatie de proprietari cu 19 apartamente.Din comitetul executiv au demisionat 2 membri (comitetul fiind constiuit din 5). Datorita unor reclamatii facute cu rea credinta de un proprietar, nu mai vrea nimeni sa faca parte din comitet, inlcusiv presedintele doreste sa demisioneze. Ce ar fi de facut? Cum pot fi obligati proprietarii sa faca parte din comitet? Exista sanctiune legala pentru aceasta neimplicare? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  120. Nu puteti sa-i forțați sa facă parte din comitet. trebuie sa găsiți înțelegere sau sa reduceți numărul membrilor de comitet la 3.

    RăspundețiȘtergere
  121. Am cumparat o garsoniera la perter. Acum am aflat ca a refulat canalizarea si m-am trezit cu casa inundata. Ce pot face ca pe viitor sa nu mai am astfel de probleme? Ce obligatiie are administratia blocului in acest caz pt. a nu se produce astfel de evenimente?

    RăspundețiȘtergere
  122. Daca a refulat canalizarea din proprietatea comuna, Asociatia trebuie sa ia toate masurile necesare ca astfel de incidente sa nu mai existe. In caz contrar sunt buni de plata.

    Daca a refulat canalizarea din strada, trebuie sa va adresati autoritatilor locale.

    RăspundețiȘtergere
  123. Este obligatoriu sa existe femeie de serviciu? Daca locatarii intretin singuri curatenia, ingrijesc gradina etc. de ce ar fi obligati sa angajeze o persoana?

    RăspundețiȘtergere
  124. Nu este obligatoriu sa aveți femeie de serviciu, dacă va înțelegeți cu ceilalți vecini sa asigurați curățenia in imobil si in zonele adiacente, trotuar, intrarea in scara, grădini, etc.

    RăspundețiȘtergere
  125. Buna ziua

    Suntem mai multi proprietari intr-un imobil si dorim sa ne inscriem intr-o asociatie de proprietari din zona imobilului unde locuim . In afara de procesul verbal al Comitetului Executiv al Asociatiei de Proprietari respective ce mai trebuie sa parcurgem ? Am facut si o lista cu proprietarii pe care am semnat-o .

    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  126. Buna ziua,
    As dori sa va intreb daca administratorul blocului in care locuiesc poate intocmi un contract de inchiriere al apartamentului in care locuiesc,legal bineinteles.

    RăspundețiȘtergere
  127. Buna ziua,am si eu cateva nelamuriri in privinta administratorei mele si anume:mi se cere lunar suma de 20 lei pt fondul de rulment...suma stabilita practic tot de ea...pt ca nu sa facut nici o sedinta prin care sa ne fie comunicata aceasta decizie....intr-un final am achitat toata suma care o aveam de plata la fondul de rulment aceasta fiind in valoare de 480 lei. Cand s-a afisat lista de intretinere pe luna august,surpriza....cik am de plata 40 lei la fondul de rulment....si nu inteleg de ce din moment ce eu am suma intreaga pt ce ar trebui sa mai platesc aia 40 lei. Aceasta administratora face doar de capul ei nu intreaba pe nimeni nimic....practic ea abuzeaza de functia ei. La toate lucrarile care s-au facut pe scara noastra niciodata nu am vazut o copie de pe vreo factura la lucrarile care s-au executat. Toata lumea tace si inghite aceste mizerii. Unde as putea sa ii fac o reclamatie? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  128. Care articol de lege prevede numerul de zile in care debitorul poare sa-si achite debitul fata de asociatia de propietari ,dupa o hotarare judecatoreasca definitiva ,dupa apel ?

    RăspundețiȘtergere
  129. Trebuie sa-l achitati imediat.

    RăspundețiȘtergere
  130. Sunt proprietar al unui imobil in care nu am locuit niciodata,adresa mea de domiciliu fiind alta.Avand apartamentul inchiriat,administratora a cerut buletinele chriasilor si a proprietarului,respectiv eu.Acest lucru nu a fost niciodata in vigoare desi administratora are aceasta functie de cativa ani.Am citit ca datele cu caracter personal nu pot fi operate decat de MAI,are administratora acest drept. de a cere buletinele pt cartea de imobil a chiriasilor?Dar a mea ca priprietar,daca nu locuiesc in acel imobil,Multumesc anticipat pt radpuns.

    RăspundețiȘtergere
  131. buna ziua , in bloc nu este caldura la etajele superioare, administratia vrea sa schimbe coloanele, la mine la etajul 2 este sufocant de cald , sunt obligata sa particip la aceasta schimbare (in conditiile in care doar ce am terminat de renovat apartamentul)? pot schimba coloana de unde nu este caldura ? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  132. Am o chiriasa care are doi copii, din care insa unul s-a mutat cu scoala la tara,la bunici la care acum si locuieste efectiv. Cererea prin care se solicita scoaterea acestuia de la intretinere, poate fi facuta si de chiriasa sau doar de proprietar? Este obligatoriu ca o astfel de cerere sa contina si semnaturile unor locatari de pe scara ca sunt se acord cu scoaterea unei persoane de la intretinere?

    RăspundețiȘtergere
  133. Buna ziua,
    Imi puteti spune in baza carei legi tin se refuza plata intretinerii?
    Va multumesc,
    Adelina

    RăspundețiȘtergere
  134. buna ziua am si eu o intrebare daca am fost data in judecata pentru neplata cheltuierilor de intretinere anul 2013 -2014 si penalitati e corect ca la plata penalitatilor sa mi se puna si pe anii anteriori ? si inca o intrebare ; sunt considerata rau platnic chiar daca eu nu am avut nici un venit din care sa pot achita cheltuielile de intretinere ?

    RăspundețiȘtergere
  135. Sunteti considerata rau platnic, daca ati beneficiat de utilitati si nu v-ati achitat cotele la intretinere. Nu trebuie sa plateasca vecinii pentru dumneavoastra. Incercati sa va platiti restantele, sa nu mai fiti in aceasta situatie.

    RăspundețiȘtergere
  136. Buna ziua as dori sa stiu daca in baie la tronsonul de canalizare este o fisura cui revine repararea?eu platesc sau asociatia de propr are obligatia ?va multumesc astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
  137. Buna ziua as dori sa stiu daca in baie la tronsonul de canalizare este o fisura cui revine repararea?eu platesc sau asociatia de propr are obligatia ?va multumesc astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
  138. Daca "tronsonul de canalizare" este o teava verticala, care face legatura intre apartamente, atunci este o teava comuna, in schimb, daca este o teava orizontala care face legatura cu instalatiile dvs, atunci este proprietatea dvs si trebuie sa o reparati.

    RăspundețiȘtergere
  139. presedintele isi poate angaja sotia casier prin firma de admnistrare?

    RăspundețiȘtergere
  140. un presedinte se afla in conflict de interese daca isi angajeaza sotia ca si casier prin firma de administrare a imobilului. precizez ca este casiera blocului unde sotul este presedinte.

    RăspundețiȘtergere
  141. Da, este in conflict de interese, nu poate sa-si angajeze sotia pe post de casier.

    RăspundețiȘtergere
  142. Bună ziua. Ionela este numele meu,locuiesc într-un bloc nou cu 3nivele și mansarda.eu stau la demisol,peretele dormitorului da exact în intrarea scării blocului,pe acest perete sunt puse cutiile postale și majoritatea locuitorilor din acest bloc nu au deloc grija a umbla încet la aceste cutii care fac un mare zgomot,în special sunt foarte mulți vecini care își golesc cutiile postale chiar și noaptea târziu, cum ar fi orele23 poate chiar și mai târziu.întrebarea mea este: cum sau dacă pot da jos aceste cutii postale, deoarece nu sunt obligata sa suport toată gălăgia acestor "oameni".multumesc

    RăspundețiȘtergere
  143. Administrator bloc6 dec. 2015, 18:44:00

    Ionela, asociatia trebuie sa gaseasca solutii sa nu mai fiti deranjata. le pot muta pe alt perete sau daca nu este posibil sa achizitioneze alt tip de cutii postale, care nu mai produc zgomot.

    RăspundețiȘtergere
  144. Bună seara. Ne am mutat recent intr un apartament si am o întrebare de adresat. Intr o seara ne am trezit cu un domn la ușă, s a prezentat ca fiind președintele asociației, spunând ca a venit să ne verifice apartamentul, să vadă el dacă am modificat ceva,de parcă ar trebui să știe el ce fac eu în casă la mine. Pe lângă faptul ca i am spus ca nu am adus modificări apartamentului,m a deranjat tonul dansului și cum a pus problema. Mi a spus ca are drept sa vină să verifice oricand vrea și ca va veni și cu Poliția. I am spus ca la mine în casă nu intră nimeni dacă nu vreau. Mi se pare un abuz să vii la ușă cuiva să îi spui ca vrei tu să îi verifici apartamentul. I am spus ca nu avem probleme, nu are ce să verifice, tot insista să intre în casă . A spus ca va reveni desi i am dat de inteles ca nu va reuși să "ne verifice" apartamentul. Singura situație în care voi permite accesul cuiva va fi în caz de avarie sau pericol iminent. Cum pot scăpa de acesti "curioși", ca să la zic asa? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Presedintele, trebuie sa verifice daca nu ati adus modificari apartamentului care pot afecta cladirea sau pe ceilalti locatari.

      Ștergere
  145. Administrator bloc10 ian. 2016, 17:56:00

    Trebuie sa-l treceti la cote, cel putin o data la doua luni.

    RăspundețiȘtergere
  146. Ma numesc ana sfrentz Am solicitat presedintelui de bloc, in 3 adrese diferite, fisa postului pentru administratorul tehnic, salariile presedintelui, ingrijitoarei,casierului, documente care sa ateste ca lucreaza legal.Printre altele am cerut si copii dupa anumite facturi( apanova ,RADET, factura taiere gard viu, factura reperatii ,,fluviala,, (pluviala), etc. dumnealor au motivat ca nu am dreptul sa intru in posesia acestor documente, si nu imi pot raspunde pentru ca nu are cina sa plateasca scrisoarea recomandata cu confirmare de primire.Mi-au vorbit mizerabil, m-au jicnit, am auzit numai mizerii din gura dumnealor.este normal sa se poarte asa? aceasta asociatie de proprietari are presedinte, casier,administrator tehnic si femeie de serviciu. Puteti sa-mi spuneti daca functioneaza normal?

    RăspundețiȘtergere
  147. pt Ana Ciofu, faceți o sesizare la Primăria locala. Nu este normal sa nu primiți răspuns la ce ați solicitat.

    RăspundețiȘtergere
  148. Sunt proprietarul unui apartament si sunt obligat sa platesc cheltuieli pe cota indiviza in conditiile in care nu sunt membru asociat. Desi nu am nici un raport juridic cu asociatia de proprietari, legea 230/2007 si HG 1588/2007,in contradictoriu cu: Codul Civil, Constitutia Romaniei si Dreptul European, ma obliga sa platesc salariile celor de la asociatie prin cheltuieli pe cota indiviza. Care este procedura de separare a condominiului de asociatie? Se poate fara infiintarea unei noi asociatii? Care-s pasii si documentele?

    RăspundețiȘtergere
  149. Suntem un tronson de bloc cu 12 apartamente, total si individual contorizate, care facem parte dintr-o asociatie mare. Vrem sa fim independenti de asociatie. Ce trebuie sa facem?
    Avem in comun doar interfonul si lumina pe casa scarii si boxe. E posibil ca Electrica sa ne imparta consumul de curent la nr. de apartamente si sa ne taxeze in factura de pe fiecare apartament, cu acordul majoritatii proprietarilor? Este temei legal?

    RăspundețiȘtergere
  150. Cum se procedeaza pentru desfiintarea unei asociatii? E prevazut in lege?

    RăspundețiȘtergere
  151. Buna ziua. Va rog sa imi spuneti daca proprietarul unui apartament situat la parterul blocului, transformat in sediu de societate comerciala, care functioneaza ca atare, cu angajati, datoreaza contributii la cheltuielile comune de intertinere (electricitate, lift, interfon, curatenie, cheltuieli de administrare), in conditiile in care nu foloseste accesul prin intrarea in bloc, ci un acces separat, din afara blocului? Este suficient ca acesta sa fie trecut in listele lunare de plata a cheltuielilor comune de intretinere, pentru a putea fi actionat in judecata pentru neplata acestora, in conditiile in care listele sunt afisate in interiorul scarii blocului, pe unde el nu circula si nu se emit facturi de catre asociatie pentru plata acestor cheltuieli? Inscrierea acestuia pe listele de plata lunare,afisate in scara blocului, este suficienta pentru dovedirea in instanta de judecata ca acesta le datoreaza, in conditiile in care accesul lui la proprietate nu se face prin scara blocului, unde este montat avizierul? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  152. Presedinta de bloc mi-a spus ca nu FAC parte din asociatia due proprietari.Cum pot as aflu?Am citit ca in acest Caz nu she mai plates penalitati la restanta.via multumesc

    RăspundețiȘtergere
  153. cine stabileste salariile si indemnizatiile la asociatia de proprietari ? adunarea generala sau comitetul executiv ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bugetul asociatiei de proprietari se aproba in adunarea generala, inclusiv salariile si indemnizatiile membrilor conducerii administrative.

      Ștergere
  154. am abtinut atestatul de administrator in anul 2003.am fost informat de serviciul de profil din cadrul primariei ca nu mai este valabil cum ca in fosta hotarare de guvern 400 era prevazut ca atestatul se elibera pt 3 ani ,dar in acelasi an ,dupa cateva luni,se modifica articolul cu privire la eliberarea lui specificandu-se ca se elibereaza pe perioada nedeterminata.Intrebarea mea este : trebuie sa fiu din nou examinat de primarie sau nu

    RăspundețiȘtergere
  155. am abtinut atestatul de administrator in anul 2003.am fost informat de serviciul de profil din cadrul primariei ca nu mai este valabil cum ca in fosta hotarare de guvern 400 era prevazut ca atestatul se elibera pt 3 ani ,dar in acelasi an ,dupa cateva luni,se modifica articolul cu privire la eliberarea lui specificandu-se ca se elibereaza pe perioada nedeterminata.Intrebarea mea este : trebuie sa fiu din nou examinat de primarie sau nu

    RăspundețiȘtergere
  156. Buna ziua .Locuiesc cu sotul meu intr-un apartament inchiriat.Din luna decembrie copilul meu cel mare vine de la scoala (ora 13-14) pentru maxim 3 ore zilnic si pleaca la bunica lui care locuieste mai aproape de scoala unde invata.Este inscris la taxele comune de la asociayia blocului unde locueste soacra mea si se platesc taxele aferente.Eu am facut o cerere la asociatia unde locuiesc eu ,sa scot copilul de la taxe pentru ca nu ii vad rostul unei cheltuieli duble ,dar nu mi l-au scos .Ce pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  157. Am cateva intrebari ca administrator al unei asoc.de propr. : - pot opri apa unui rau platnic ? - se mai pot incheia conventii civile de prestari servicii? - cine are obligatia igienizarii locului de depozitare al gunoiului menajer aflat pe domeniul public (curtea blocului) ? -in sarcina cui revine reconstituirea cartilor constructiilor ,a unitatilor care au administrat cladirile detinatoare a acestora sau a asoc.de propr.?mentionaz ca unitatea care a administrat ne-a comunicat ca nu le poseda; - pot incarca nr.de persoane a unui apartam.pe baza unor sesizari verbale ale vecinilor? - am atestatul luat in anul 2003.de la primarie mi s-a spus ca nu mai este valabil si ca trebuie sa particip la examinarea organizata de primarie ;in fosta hg 400 se stipula ca atestatul se elibereaza pt trei ani , dar in acelasi an al emiterii hg 400 se modifica art.respectiv,prin hg 1386,care prevedea ca atestatul se elibereaza pt o perioada nedeterminata;intrebarea mea: este valabil atestatul meu obtinut in anul 2003 ? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  158. Sunt nou proprietar in ap.de bloc , este legal sa mi-se ceara
    copie a actului de proprietate,tinand cont ca am prezentat originalul pentru inscriere in asociatie.

    RăspundețiȘtergere
  159. Buna ziua!..daca nu locuiesc intr-un apartament ,trebuie sa platesc cheltuieli aferente asociatiei?..salarii femeie serviciu,administrator,presedinte,lumina pe scara..diferenta apa ,sau pierderi de apa?

    RăspundețiȘtergere
  160. Buna ziua! Referitor la cenzorii de bloc:Am si eu o intrebare.Cenzorii sunt scutiti de plata intretinerii?Administratoru nu a trecut cenzoru la intretinere,desii locuieste acolo.ESTE CORECT CUM A PROCEDAT?






    RăspundețiȘtergere
  161. Buna ziua! Referitor la cenzorii de bloc:Am si eu o intrebare.Cenzorii sunt scutiti de plata intretinerii?Administratoru nu a trecut cenzoru la intretinere,desii locuieste acolo.ESTE CORECT CUM A PROCEDAT?

    RăspundețiȘtergere
  162. cat timp este legal sa stau la socrul meu in apartament , venit in vizita , fara sa platesc intretinere ? legislatie

    RăspundețiȘtergere
  163. Buna ziua. Numele meu este Melinte Vasile. Va rog sa ma lamuriti in legatura cu caile obligatorii de contact pe care administratorul si/sau presedintele trebuie sa le puna la dispozitie locatarilor. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  164. Buna ziua!
    In urma verificarilor facute de administrator si seful scarii sau constat nereguli la un apartament unde s-a gasit apometrul de la bucatarie blocat. Dupa urma verificarii fisei individual de apa s-a constatat acelas index dat de proprietar de 12 luni, ce masuri se pot lua de catre administrator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Administratorul poate lua doar măsurile dispuse de comitetul executiv. pentru perioada in care nu s-a raportat consumul, se poate lua o hotarare de comitet prin care prorpietarul respectiv sa fie pus sa plateasca, tinand cont de consumul asociatiei in perioada respectiva, raportat la numarul de persoane din imobil. astfel sa i se aplice un consum pe nr de persoane ce au locuit in apartament in perioada respectiva... sau o alta varianta pe care comitetul o poate considera justa.

      Ștergere
  165. vA RUGAM F MULT SA NE LAMURITI DACA PENTRU INFIINTAREA UNEI ASOCIATII DE PROPRIETARI EASTE STRICT NECESAR CA MEMBRII SA PREZINTE ACTELE DE PROPRIETATE! nU AR AJUNGE CONTRACTUL DE CUMPARARE DE LA STAT? mULTUMIM F MULT SI VA RUGAM DE ASEMENEA SA NE RECOMANDATI UN CONSULTANT BUN!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, pentru infiintarea asociatiei de proprietari trebuie sa prezentati actele de proprietate, modul de dobandire al acelui apartament, ca este contract de vanzare, mostenire, donatie, etc, precum si actele de identitate . Toate actele se prezinta in copie semnata pentru conformitate cu originalul.

      Ștergere
  166. In cadrul condominiului nostru cu S+P+M+8+etaj 9 tehnic, unde la parter si mezanin sunt spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta, iar in rest apartamente, conform prevederilor Legii nr. 230/2007 si HG nr. 1588/2007, intretinerea, repararea si/sau înlocuirea conductelor orizontate din subsol si a coloanelor verticale de alimentare comuna a apartametelor si spatiilor de la parter si mezanin cu apa calda (AC), apa rece (AR), energie termica pentru incalzire (ET) si gaze naturale (GN), precum si coloanele de scurgere (S) aferente, cad in responsabilitatea asociatiei, iar cheltuielile se repartizeaza conform CPI.
    Pe de alta parte, referitor la instalatia de stingere a incendiilor compusa din conducta orizontala din subsol la care sunt legati prin coloane verticale separate numai hidrantii din spatiile cu alta destinatie decat cea de locuinta de la P si M (in restul blocului nu mai sunt hidranti, deci nici pe casa scarii), conform prevederilor legale in domeniu si raspunsului ISU, de intretinerea si repararea acesteia raspund exclusiv utilizatorii, adica proprietarii acestor spatii cu alta destinatie, asociatia de proprietari neavând nici un fel de raspundere.
    INTREBARE: Tinand cont de cele prezentate, in situatia reala existenta la noi, coloanele verticale legate separat din subsol pentru alimentarea exclusiva a spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta de la parter si mezanin cu AC, AR, ET si S trebuie intretinute si reparate de asociatie sau de fiecare proprietar de spatiu cu alta destinatie pentru coloanele care deservesc proprietatea acestuia? Exista in acest sens o prevedere legala?
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  167. va rog sa-mi spuneti daca e normal sa mi-se dea o amenda de 250 lei,care reprezinta deteriorarea liftului, daca nu exista nici o factura pentru luna respectiva care sa dovedeasca acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  168. va rog sa-mi spuneti daca e normal sa mi-se dea o amenda de 250 lei,care reprezinta deteriorarea liftului, daca nu exista nici o factura pentru luna respectiva care sa dovedeasca acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  169. va rog sa-mi spuneti daca e normal sa mi-se dea o amenda de 250 lei,care reprezinta deteriorarea liftului, daca nu exista nici o factura pentru luna respectiva care sa dovedeasca acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  170. amenda se da in baza unei legi nu in baza unei facturi.

    RăspundețiȘtergere
  171. Buna seara. Va rog sa-mi spune-ti cum se impart cheltuielile pentru reparatii,pe persoana sau pe apartament?Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  172. Buna seara. Va rog sa-mi spune-ti cum se impart cheltuielile pentru reparatii,pe persoana sau pe apartament?Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  173. Am o garsoniera care a fost nelocuita o luna. E normal sa fie 200 lei cheltuieli la apa?

    RăspundețiȘtergere
  174. La noi la bloc sunt doi proprietari care au transformat apartamentele in societati comerciale cu aprobarea proprietarilor invecinati. Urmeaza ca blocul sa-l introducem in programul guvernamental de reabilitare termica si proprietarii acestor apartamante refuza sa semneze pentru reabuilitare intrucat trebuie sa suporte costul integral al suprafetei indivize ce le apartine. Ce putem face? Putem sa le desfintam firmele din spatiile respective prin hotararea proprietarilor care le-a dat acordul si al asociatiei de proprietari? Va rugam sa ne dati un raspuns cat mai urgent.
    Va. multumum.


    RăspundețiȘtergere
  175. buna ziua! noi am vrut sa facem curatenie pe scara blocului, care arata jalnic. multi dintre locatari nu au fost de acord , asa ca s-a renuntat la idee. daca suportam noi toate cheltuielile, ni se poate scadea suma de la intretinere? daca prezentam facturile?

    RăspundețiȘtergere
  176. Este normal ca asociatia sa nu dețină cont bancar? Am facut o sesizare la primaria sector 4 si mi-a răspuns sa fac cerere la presedintele asociatiei.am facut acest lucru iar acesta mi-a raspuns că proprietarii nu sunt de acord si a atasat o listă cu semnăturile acestora in proporție de 80% însă fara a fi o Adunare Generala.am luat hotararea sa platesc in cont deoarece presedinta asociatiei este foarte agresiva , vulgara si violenta in limbaj. De asemenea este normal să fie prezența la casierie când se încasează întreținerea?

    RăspundețiȘtergere
  177. Este obligatoriu contul bancar la asociatia de proprietari? Cei care nu pot plății la casierie din diverse motive program de lucru s.a ce solutii legale de plata au? Vă multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  178. Iulian Cucu, Bucuresti29 mar. 2017, 09:58:00

    ....am scurgeri de gaze in bucatarie , de la aragaz.Cu cine trebuie sa vorbesc sa faca o verificare ,si apoi remedierea cauzei?

    RăspundețiȘtergere
  179. Buna ziua,
    Presedintele asociatiei de locatari a decis(in urma unei adunari generale, cu peste 50% de voturi) schimbarea usilor de lemn, cu unele de termopan,desi nu e o necesitate. Usile actuale sunt in stare buna.
    Eu nu sunt de acord cu aceasta cheltuiala, si nu doresc sa platesc.
    Sunt obligat sa platesc ?

    RăspundețiȘtergere
  180. Va rog sa ma ajutati .Locuiesc la bloc iar vecinul de sus nu are bunavointa sa-si repare instalatia la baie si bucatarie si ma inunda mereu la cine pot apela sa ia masuri.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  181. Buna ziua.Am si eu niste inttebari...asociatia de proprietari are dreptul sa incheie un contract cu o firma pentru revizia de gaze a conductei comune de proprietari..fara a avea acordul si semnaturile locatarilor?!? Poate folosi banii de zugravirea scarii pt a da in judecata un locatar?!? Si cei de fond de rulment la fel?!? Cat timp trebuie sa platim fond de rulment...cand am platit un an de zile..fara sa se faca o comisie sa se stabileasca o comisie pt stabilirea sumei....si intrebat fiind adm.ni s.a spus ca am acoperit suma unei plati lunare ..eu zic ca si mai mult..tinand cont de suma de banii adica 5 lei pe luna..cand avem cobtorizare separata pentru apa...centrala de ap..deci...nu ramane de platit decat adm..presedinta..si maruntisuri..totalul unei luni se ridica la suma de max 40 de lei pe luna...si se poate pune penalizare pentru ca nu am platit fondul de rulment?!?cand intretiinerea este achitata la zi?!?

    RăspundețiȘtergere
  182. Dacă mi se acoperă dintr-un geam când se anvelopeaza(proprietarul nu este acasă),ce pot face?

    RăspundețiȘtergere
  183. Buna ziua,stau la et 6 iar vecinul de la et 5(sub mine).are o improvizație cu un furtun la gaze pe balcon aburindu-mi tot timpul balconul.unde ma pot adresa pt aceasta problema.precizez ca am vorbit cu președintele blocului si a spus ca nu are ce face fara probe.multumesc

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!